Spadek mocy po wymianie rozrządu.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • salatacash
    Classic
    • 2010
    • 6

    Spadek mocy po wymianie rozrządu.

    To jest aukcja DanielFM http://leonclub.pl/forum/viewtopic.p...t=smic#p464310 i pisze tam dlaczego taka cena. IHMO wolałbym dołożyć i kupić FMIC niż ten cSMIC za taką kasę.
  • marcinenergy
    Classic
    • 2008
    • 29
    • Octavia III (5E3)
    • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

    #2
    Spadek mocy po wymianie rozrządu.

    Witam
    temat dotyczy auta mojego szwagra Seat Leon 1,9 110KM 2001r, 240kkm.

    Po wymianie rozrządu auto jest mułowate a na 3 biegu powyżej 2500-3000 nie ciągnie i łapie notlaufa.

    Czy jest coś co podczas rozrządu mogło spowodować taką pracę silnika?
    Zlogowałem auto VAGiem i jest coś co mnie zastanawia:
    W grupie 000 w 2 rzędzie przy rozgrzanym silniku jest wartość 91-93 (kąt wtrysku):

    link do pliku z logiem grupy 000

    Zrobiłem też logi dynamiczne w grupie 004 .. tam akurat pokrywa się wszystko tak jakby było ok.
    na postoju w próbie statycznej w grupie 004 wartości są takie: 903 0,4 4,4 2,8

    Zrobiłem również logi grupy 011 statyczne i dynamiczne - linki poniżej:
    link do pliku z logiem statycznym grupy 011
    link do pliku z logiem dynamicznym grupy 011
    Zauważalne przeładowanie, co skutkuje trybem awaryjnym.

    Pozostałe logi:
    link do pliku z logiem dynamicznym grupy 003
    link do pliku z logiem dynamicznym grupy 010
    link do pliku z logiem dynamicznym grup 003 008 010

    Dodać mogę tylko że turbo (ok 2 lata temu) było robione. Od tamtego czasu raz w miesiącu zdażył się notlauf ale auto jechało jak głupie

    N75 podmienione z nowym, EGR wyczyszczony i na VAGu EGR chodzi ok.

    Co ciekawe wcześniej przed rozrządem auto lubiło nieraz puścić "bąka" rano przy odpalaniu i przy większym bucie lekko zakopcić, teraz zero dymienia przy pełnym bucie i przy odpalaniu.

    Z góry dzięki za jaką kolwiek pomoc.

    Komentarz

    • duszek-44
      Drive
      • 2010
      • 71

      #3
      Pewnie ktos zlozyl rozrzad Wystarczy ze mechanior walnal sie o jeden zabek i nie poznasz swojego auta Takze jedz do kolesia ktory ci skladal rozrzad i niech patrzy
      Krzysztof
      1.9tdi AFN Seat Alhambra

      Komentarz

      • Mariusz87
        L&K
        • 2011
        • 1377
        • Octavia II combi (1Z5)
        • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM
        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

        #4
        A może poprostu gdzieś jest nieszczelność i łapie lewe powietrze?
        moje stare auto
        jest scout

        Komentarz

        • gregorianin
          Ambiente
          • 2008
          • 215
          • Octavia II (1Z3)
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Pompa wtryskowa do wyregulowania bo jest źle ustawiona, druga rzecz co już sam zauważyłeś to przeładowanie. Obie rzeczy trzeba zrobić.
          www.DURASOFT.pl

          -Hamownia podwoziowa
          -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
          -Diagnostyka
          -Filtry FAP/DPF

          Komentarz

          • marcinenergy
            Classic
            • 2008
            • 29
            • Octavia III (5E3)
            • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

            #6
            Dzięki wszystkim za wskazówki, ale generalnie widzę że potwierdziliście moje podejżenia. W pierwszej kolejności spróbujemy kąt wtrysku ustawić a później zobaczymy co dalej ...
            Co do nieszczelności to mi nie pasuje ten brak dymienia... bo jak za dużo powietrza to i dym by się pojawił prawda ?

            [ Dodano: Sro 27 Cze, 12 20:45 ]
            Dzisiaj ustawiłem kąt wtrysku, faktycznie był przesunięty, było nawet widać na kole że śruby były przykręcone wcześniej w innym miejscu, przestawiłem ok 1-1,5mm w lewo, wpierw wyszło w grupie 000 w drugim rzędzie 60-62, zrobiłem małą korektę i wstrzeliłem się w 43-45.

            W grupie 04 w próbie statycznej wartości są teraz takie jak powinny być: 903 0,4 0,4 2,7.

            Auto odzyskało moc, zupełnie inne auto, zupełnie inaczej odpala i inny dźwięk silnika.

            Notlaufy łapie nadal na 3 biegu powyżej 3500obr takze da się jeździć

            [ Dodano: Pon 16 Lip, 12 18:00 ]
            No i auto już po naprawie.

            Turbina okazała się totalnym miszmaszem
            Robiona teraz przez osobę z rodziny ... okazało się że do wywalenia było z niej wszystko. A mechanik który ją wymieniał i oddawał (niby) do regeneracji wcześniej to nie wiadomo czy czasami nie włożył z innego auta turbiny. Od razu po wywaleniu turbo była diagnoza organoleptyczna że gruszka przegnita, a po rozłożeniu na części pierwsze - w środku dwie łopatki uszkodzone.
            Ostatecznie został tylko korpus, wnętrzności turbo dostało nowe na koniec wyważone na wyważarce i auto jeździ jak powinno.

            Także podsumowując:

            Auto nie przyspieszało - zły kąt wtrysku
            Auto łopało przy 3500 notlaufy - turbo.

            Temat do zamknięcia.

            Komentarz

            Pracuję...